Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google adverteren

Home / Google adverteren

Trek meer bezoekers
naar jouw website

Je wilt via Google adverteren, maar je weet niet goed hoe je dit moet doen? Dan doe je er goed aan om de hulp van een Google Ads specialist in te schakelen. Google Ads (voorheen Google AdWords) is een complex platform dat het logischerwijs mogelijk maakt om te adverteren op de zoekmachine van Google. Adverteren op Google wordt daarom gezien als een onderdeel van zoekmachine adverteren (SEA). Adverteren op Google kan snel resultaat opleveren. Je advertenties zijn vrijwel direct zichtbaar en kunnen daarom binnen korte tijd zorgen voor meer websitebezoekers.

Onze aanpak bij Google adverteren

De huidige situatie waarin jouw bedrijf zich bevindt, bepaald grotendeels onze aanpak. Is er bijvoorbeeld al een advertentie-account met draaiende campagnes? Of wil je als bedrijf graag starten met adverteren via Google?

We doorlopen doorgaans de volgende stappen;

#1 Keyword onderzoek

Bestaand account of starten met adverteren? In beide gevallen doen we uitgebreid onderzoek naar termen waarop veel wordt gezocht. We zetten onze tools in om te bepalen welke keywords het meeste potentie hebben. We kijken in hoeverre de zoektermen aansluiting vinden bij jouw website.

Daarnaast willen we ook graag meer over jouw business weten. Onderscheidende factoren spelen een grote rol bij het opstellen van de advertenties.

#2 Doelstelling bepalen

“Ik wil bovenaan staan in Google” is een veelgehoorde wens. Maar wat ons betreft wel iets te kort door de bocht. Je kunt je Google advertenties op vele statistieken (KPI’s) sturen. Mag een bestelling of aanvraag op de website bijvoorbeeld maar een bepaald bedrag kosten? Of wil je een maximum bedrag per klik betalen? Dit zijn slechts enkele voorbeelden die verschillende tactieken vereisen en mede bepalen of jij wel of niet bovenaan komt te staan.

Samen maken we concreet waar we de advertenties op gaan sturen, zodat het aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en het budget.

Voorbeelden van biedstrategieën voor het adverteren via Google zijn;

  • Conversiewaarde maximaliseren
  • Aantal conversies maximaliseren
  • Aantal klikken maximaliseren
  • Doelvertoningspercentage
  • ROAS (Return On Ad Spend)
  • Maximale CPA (Cost per Acquisition)
  • Maximale CPC (Cost per Click)

#3 Instellen van remarketing en conversie-tags

Dit is voor ons misschien wel de belangrijkste stap wanneer we voor je aan de slag gaan met Google adverteren. We willen namelijk alle resultaten van Google advertenties kunnen meten. Dat doen we door conversion-tracking via Google Tag Manager in te stellen. We gebruiken dit onder andere voor;

  • Het optimaliseren van de Google campagnes
  • Het toepassen van remarketing; het opnieuw benaderen van websitebezoekers
  • Het inzichtelijk maken van de resultaten voor jou als klant

“Digital FC heeft ruime ervaring en is gespecialiseerd in het instellen van data tracking. We maken hierbij gebruik van de laatste technieken. We kunnen developers binnen jouw organisatie aansturen voor het instellen van tracking of nemen alles uit handen. We houden hierbij altijd rekening met het online privacybeleid van jouw bedrijf.”

#4 SEA campagne opzetten

Campagnes vormen het fundament van adverteren via Google. We zetten verschillende campagnes op, met advertentiegroepen en meerdere advertenties. We kiezen de juiste keywords en biedstrategie. Maar zorgen uiteraard ook voor pakkende advertentie-teksten!

#5 Beheer en optimalisaties

Dit is waar de toegevoegde waarde van het uitbesteden van jouw Google Ads vooral in zit. Door het account constant te monitoren, optimaliseren en bij te sturen zorgen we ervoor dat het Google Ads account steeds blijft presteren.

We gebruiken verschillende tactieken en zijn constant aan het testen en experimenteren om te zien welke tactieken voor het beste werken voor jouw bedrijf. Zo testen we bijvoorbeeld tussen verschillende landingspagina’s, doelgroepen, advertentieteksten, biedstrategieën, biedingen en meer! Het kan zijn dat we graag wat aanpassingen doen op de website om de Google advertentie resultaten te kunnen verbeteren. We adviseren je hierbij of nemen het compleet uit handen!

#6 Rapportage

De data en resultaten die binnenkomen, vertalen we in een simpel te lezen dashboard die je op ieder moment van de dag in kunt zien. Zo weet je bijvoorbeeld precies hoeveel kosten er gemaakt worden, hoeveel klikken of hoeveel conversies een campagne heeft opgeleverd.

Welke advertentievormen zijn er binnen Google?

Adverteren op Google bestaat al lang niet meer uit alleen de tekstadvertenties die je ziet wanneer je een zoekopdracht invoert. Er bestaan veel advertentie-vormen en plaatsingen die allemaal via het Google Ads advertentieplatform ingekocht kunnen worden. De mogelijkheden zijn legio maar worden vaak nog onvoldoende benut door bedrijven.

Door gebruik te maken van verschillende advertentie-vormen en plaatsingen brengen we de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon. In een notendop zijn de volgende vormen te onderscheiden;

Adverteren met Google Search advertenties

Search advertenties worden getoond op de zoekresultatenpagina na het doen van een zoekopdracht. Zoekadvertenties nemen altijd de eerste posities in. Een betaalde advertentie wordt dus vertoond boven een organisch zoekresultaat. Je hebt hiermee dus de grootste kans op een klik!

Adverteren met Google Display advertenties

Google Display advertenties zijn advertenties waarbij beeld wordt gebruikt. Deze vorm van zoekmachine adverteren wordt vaak ingezet voor het verhogen van naamsbekendheid, het genereren van leads of het opnieuw benaderen van potentiële klanten.

Display advertenties worden vaak ingezet in de vorm van banners. Deze banners kunnen wij zelf creëren waardoor je geen externe designer nodig hebt maar alles aan één partij kunt uitbesteden.

Youtube adverteren
Wil je Adverteren op Youtube? Youtube maakt onderdeel uit van het Google Display netwerk. Ook Youtube advertenties koop je dus in via Google Ads. Je kunt zowel met banners adverteren als met video. Heb je nog geen video? Geen probleem! We creëren desgewenst ook hoogwaardige video-content.

Youtube is naast Google zelf, de grootste zoekmachine! Het is daarom interessant de kansen van dit platform te benutten. Schakel onze hulp bij Google Ads in als je hiermee aan de slag wilt!

Adverteren met Google Shopping advertenties

Heb je een webshop of fysieke winkel? Breid jouw etalage dan uit op het Google Shopping netwerk. Google Shopping advertenties worden bovenaan getoond wanneer de webgebruiker een koopintentie heeft voor jouw productcategorie. Door de hoge attentiewaarde is deze vorm van Google adverteren onmisbaar wanneer je fysieke producten verkoopt.

Wanneer je bijvoorbeeld zoekt op ‘leren voetbalschoen’, krijg je de volgende shopping advertenties te zien;

google adverteren

Heb je ook een fysieke winkel? Dan is het belangrijk om ook lokaal beter vindbaar te worden. Naast een koppeling tussen Google Ads en Google Mijn Bedrijf zijn er nog meer tactieken die we in kunnen zetten om jouw fysieke locatie beter op de kaart te zetten.

Het opzetten van Google Shopping campagnes is een stuk lastiger dan het opbouwen van zoekadvertenties. Laat je daarom goed adviseren en overweeg Google Shopping adverteren uit te besteden.

Kosten Google adverteren

Wat kost adverteren op Google? Een terechte vraag, maar hier kunnen we geen eenduidig antwoord op geven. Onze leidraad voor SEA adverteren zijn doelstellingen en KPI’s. Wanneer we bijvoorbeeld 10 euro terugzien voor iedere euro die we besteden in Google Ads, kan het bijvoorbeeld goed zijn om het budget te verhogen en meer winst te realiseren.

Uiteraard begrijpen we dat het spannend is om veel budget te investeren in Google AdWords. Het is dan goed om te weten dat we een maximaal te spenderen dagbudget in kunnen stellen. Je houdt hiermee controle over het budget, maar benut wellicht niet de volledige potentie van Google Ads. Wanneer de resultaten goed zijn, kunnen we in overleg bepalen het budget te verhogen. We houden altijd rekening met de situatie van onze klanten en brengen een eerlijk advies uit.

Hoe worden de kosten voor Google advertenties berekend?

Google adverteren is gebaseerd op een kosten-per-klik afrekenmodel. Je betaalt dus per gegenereerde klik. Klikprijzen worden bepaald op een digitale veiling. Het bod op die veiling wordt door veel verschillende factoren bepaald. Onder andere de kwaliteitsscore en jouw biedstrategie speelt een grote rol. Wij nemen je mee in de keuzes die we maken in deze complexe wereld.

Minimale kosten Google advertenties

Wanneer je op Google wilt gaan adverteren, moet je ongeveer rekening houden met een minimaal budget van € 500 per maand om een basis op te zetten en voldoende data binnen te krijgen waarop we kunnen sturen.

Gratis adverteren op Google?

Non-profit organisaties en liefdadigheidsinstellingen kunnen gratis adverteren op Google met het Google Ad Grants programma. Het budget dat Google hiervoor beschikbaar stelt is $10.000 per maand. Erg interessant dus! Houdt wel rekening met de nodige beperkingen. Zo mag er maar een maximaal bod per klik worden gedaan en kun je alleen gebruik maken van het Google Search netwerk. Lees dit artikel als je meer wilt weten over Google adverteren voor non-profit organisaties.

Organisaties kunnen een aanvraag indienen en moeten aan strenge voorwaarden voldoen om een Google for Nonprofits account te krijgen. Wij helpen non-profits met de aanvraag en hebben ruime ervaring met het beheer van Google Ad Grants accounts.

Cases.

We adverteren dagelijks op Google voor onze klanten. Benieuwd wat we nog meer doen? Bekijk onze cases!