Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden?

Home / Zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden?

Verbeter de
vindbaarheid
van jouw website

Door zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te passen, verbeteren we de vindbaarheid van jouw website. Jouw website scoort daarmee sneller op relevante zoektermen die jouw potentiële klanten gebruiken in zoekmachines als Google. Er zijn binnen zoekmachine marketing verschillende tactieken die de hoeveelheid websitebezoekers via zoekmachines kan laten toenemen. Een combinatie van die tactieken is vaak nodig om jouw website ook echt beter vindbaar te maken. Het optimaliseren voor zoekmachines kost daardoor veel tijd én aandacht. Zoekmachine optimalisatie (seo) is een doorlopend proces. Hierdoor kiezen veel bedrijven voor het uitbesteden van de seo werkzaamheden aan een zoekmachine optimalisatie bureau.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) gaat over het optimaliseren van jouw website met als doel om beter gevonden te worden door jouw doelgroep. Je wilt zogezegd hoog in Google komen te staan. Het is hierbij belangrijk dat jouw website vaker wordt vertoond op de hogere posities binnen de zoekresultaten van Google, Bing, Yahoo en andere zoekmachines. Dit noemen we ‘ranken’.

Om dit voor elkaar te krijgen moet er worden gewerkt aan verschillende onderdelen van de website. Niet alleen content is belangrijk, maar ook de techniek achter jouw website. We nemen alle SEO elementen onder de loep en bekijken wat er nodig is in jouw specifieke situatie.

zoekmachine optimalisatie uitbesteden

Waarom is mijn website niet vindbaar op Google?

Dit is een veelgehoorde vraag en dat is precies waar het om draait. Er kunnen namelijk heel veel redenen zijn waarom jouw website niet gevonden wordt op Google of andere zoekmachines. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je wél gevonden gaat worden en hierdoor het aantal bezoekers op jouw website toe gaat nemen.

Zoekwoorden optimalisatie

Zoekmachine marketing start met zoekwoorden optimalisatie. Het doel is immers om met jouw website goed vindbaar te zijn op relevante zoektermen. We doen dus eerst uitgebreid zoekwoorden onderzoek naar relevante keywords die jouw doelgroep gebruikt en waarop we jouw website kunnen gaan optimaliseren.

We kijken hierbij onder andere naar het zoekvolume (het gemiddeld aantal uitgevoerde zoekopdrachten per maand) en de concurrentiegraad, die aangeeft of er potentie is om hoog in de zoekresultaten te kunnen verschijnen wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert met dit zoekwoord.

Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces

Dat komt omdat het algoritme waar zoekmachines als Google mee werken, continu wordt gewijzigd. Dat betekent dat jouw website steeds moet voldoen aan de laatste eisen om te kunnen ranken. Daarnaast zitten jouw concurrenten ook niet stil. Het is dus belangrijk om kort op de bal te zitten. Zoekmachine optimalisatie uitbesteden kan daarbij uitkomst bieden. Een zoekmachine optimalisatie bureau schenkt constant aandacht aan de status van jouw website en houdt de posities nauwlettend in de gaten.

Zoekmachine optimaliseren kost tijd

Anders dan adverteren op Google, waarbij je sneller resultaat ziet, is zoekmachine optimalisatie gericht op resultaat op de langere termijn. Dat komt onder andere omdat zoekmachines als Google tijd nodig hebben om door jouw website heen te gaan (crawlen), (opnieuw) te indexeren en het algoritme jouw positie te laten bepalen op verschillende keywords.

Het resultaat is, mits er continu aandacht aan wordt besteed, wel duurzamer dan zoekmachine adverteren. De investering zit vooral in de tijd die je er in steekt, maar de klik op een organisch zoekresultaat is uiteindelijk gratis.

Voldoet eenmalige optimalisatie van mijn website?

Het eenmalig zoekmachine optimaliseren van jouw website kan zeker bijdragen aan betere resultaten. Echter, de resultaten zullen waarschijnlijk ook eenmalig zijn. Dat wil zeggen dat er bepaalde elementen verbeterd kunnen worden waardoor je hoger in Google komt, maar je jouw plek snel zal moeten afstaan aan andere website die hier continu in investeren.

Onze aanpak bij zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden start bij het leren kennen van jouw bedrijf. We gaan in gesprek om de doelstellingen te bepalen en jouw product of dienst beter te leren kennen. Dat is nodig om ons in te kunnen leven in het zoekgedrag van jouw (potentiële) klant. Daarnaast zetten we doorgaans de volgende stappen om jou met SEO zoekmachine optimalisatie te helpen.

#1 We scannen jouw website

We bepalen als het ware een nulpunt voor jouw website. Wordt je al gevonden op bepaalde zoektermen? Zo ja, welke posities behaal je? Worden deze termen aan de juiste pagina’s gelinkt? Hoe zit het technische gedeelte (de achterkant) van jouw website in elkaar? Wat is de laadsnelheid van jouw website? Kortom, allemaal vragen die we met behulp van onze specialistische SEO tools beantwoorden.

#2 Zoekwoorden optimalisatie en onderzoek

We doen uitgebreid onderzoek naar de zoekwoorden die relevant zijn voor jouw product of dienst. We kijken vooral waar nog kansen liggen. Dat doen we door te kijken naar het maandelijkse aantal zoekopdrachten voor deze term en de concurrentiegraad. Soms heb je meer kans om te scoren op een zeer specifiek keyword dat minder zoekvolume heeft maar ook minder concurrentie heeft. De concurrent inhalen op bepaalde keywords hoeft niet altijd de hoofddoelstelling te zijn, zeker niet wanneer je zelf een kleinere partij bent met minder budget.

#3 Website technisch verbeteren

Veel bedrijven realiseren zich niet dat een groot gedeelte van de posities in Google worden bepaald door de techniek achter jouw website. Google kijkt bijvoorbeeld of jouw website snel wordt geladen, maar ook of jouw website is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers. Het allerbelangrijkste is dat zoekmachines jouw website gemakkelijk kunnen lezen. Dat kan onder andere door jouw website zo ‘schoon’ mogelijk te coderen en ervoor te zorgen dat de linkstructuur op orde is.

#4 Optimaliseren en creëren van content

Is de technische kant van jouw website op orde? Dan gaan we ons richten op de content. We optimaliseren bestaande pagina’s en teksten of schrijven nieuwe webteksten. Je geeft met de teksten op jouw website aan waar jouw website over gaat en tegelijkertijd probeer je de websitebezoeker zo goed mogelijk te informeren over jouw product of dienstverlening.

Het is tegenwoordig niet meer zo dat je het keyword waarop je wilt scoren, zo veel mogelijk in de tekst moet verwerken. Houd je deze tactiek nog steeds aan? Dan is het de hoogste tijd om SEO uit te besteden aan een zoekmachine optimalisatie specialist.

#5 Linkbuilding om autoriteit te vergroten

Je kunt nog zo’n goede website hebben met veel relevante teksten, maar als er weinig andere websites zijn die naar jou verwijzen, zal jouw website vast niet zo belangrijk zijn. In Jip en Janneke taal is dat hoe het algoritme van Google denkt. Het is daarom belangrijk om een zogenaamd backlinkprofiel op te bouwen. Dat doen we door te kijken naar kwalitatieve en betrouwbare websites waarop we een link naar jouw website kwijt kunnen. Eventueel ondersteunen we de link met een blogartikel.

#6 Rapportage en behoud van posities

We brengen maandelijks in kaart of jouw website in posities is gestegen. Daarnaast monitoren we continu of er veranderingen zijn en anticiperen op dalingen van posities.

 

zoekmachine optimalisatie (seo)

Zoekmachine optimalisatie voor lokale zoekopdrachten

Voor sommige bedrijven is het van belang om lokaal beter vindbaar te zijn. Bijvoorbeeld omdat zij een fysieke locatie hebben, zoals bakkers, kappers, autodealers, tuincentra, winkels etc. Naast dat een geheel zoekmachine optimalisatie traject ook voor deze bedrijven relevant is, kunnen we er met een verkort traject voor zorgen dat je in ieder geval vindbaar bent als locatie. Dit noemen we Lokale SEO.

Google zoekmachine optimalisatie kosten

De kosten voor zoekmachine optimalisatie variëren, afhankelijk van de omvang van het project en de tactieken die we gaan toepassen. Normaliter moet je als MKB bedrijf rekening houden met een maandelijkse investering tussen €500 en €2500 bij het uitbesteden van jouw SEO aan een zoekmachine optimalisatie bureau.

Het kan zijn dat er eenmalig meer kosten gemaakt moeten worden, bijvoorbeeld omdat de techniek van jouw website niet op orde is en er daardoor opnieuw code geschreven dient te worden. Voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan, maken we een voorstel op maat waarin duidelijk wordt wat de kosten van zoekmachine optimalisatie voor jou zijn.

Zoekmachine optimalisatie advies nodig?

Natuurlijk adviseren we je graag over zoekmachine optimalisatie wanneer je hier serieus mee aan de slag wilt gaan. We geloven minder in het aanbieden van een gratis zoekmachine optimalisatie scan. De aanbevelingen en suggesties zijn vaak technisch van aard, waardoor we je achterlaten met informatie waar je weinig mee kunt. Liever hebben we persoonlijk contact om je wensen vrijblijvend te bespreken.

SEO zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Wil je investeren in de vindbaarheid van jouw website? Dan is het slim om het gesprek aan te gaan met een zoekmachine optimalisatie bureau. Wij hebben de kennis, ervaring en capaciteit in huis om je met alle seo vraagstukken te helpen.

Digital FC is er voornamelijk voor het MKB. Dat betekent dat wij ook de kleine ondernemer kunnen helpen, in de vorm van zoekmachine optimalisatie advies of optimalisatie werkzaamheden. We denken in alle gevallen graag met je mee!

Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaande button.

Cases.

Benieuwd hoe we zoekmachine optimalisatie voor onze klanten hebben toegepast? Bekijk onze cases!