
Google Ads uitbesteden of zelf beheren?
Bedrijven kiezen vaak voor het uitbesteden van hun Google advertenties omdat het de effectiviteit van het online kanaal ten goede komt. Door de complexiteit en de vele knoppen waaraan je kunt draaien, is kennis en ervaring vereist. Digital FC is officieel Google Partner en voldoet daarmee aan vereisten die zijn gesteld voor het beheren van Google Ad accounts. Hiermee ben je ervan verzekerd dat het beheer goed wordt gedaan.
Wil je effectief adverteren op Google? Dan is het een goede optie om jouw Google advertenties uit te besteden. Neem voor meer informatie contact op via onderstaande button.
Benieuwd wat we voor je kunnen doen?
We houden van persoonlijk contact. Laat daarom je gegevens achter en we nemen contact met je op om je zo snel mogelijk op weg te helpen.
Constante updates
Starten met Google adverteren
Google Ads uitbesteden aan Digital FC
Adverteren op Google doe je niet ‘even tussen andere werkzaamheden’ door. Adverteren via Google is gebaseerd op een veilingmodel en daar wil je je aandacht bij houden.
Wij helpen bedrijven daarnaast om meer rendement te halen uit hun Google advertenties. We zien vrijwel altijd verbeterpunten in de Google advertentie scans die we eerder hebben uitgevoerd voor onze huidige klanten. Door de optimalisaties door te voeren en constant te monitoren, haal je meer resultaat uit het beschikbare advertentiebudget. Het uitbesteden van zoekmachine adverteren betaald zich dus al snel terug!
Onze aanpak bij Google adverteren
#1 Keyword onderzoek
Bestaand account of starten met adverteren? In beide gevallen doen we uitgebreid onderzoek naar termen waarop veel wordt gezocht. We zetten onze tools in om te bepalen welke keywords het meeste potentie hebben. We kijken in hoeverre de zoektermen aansluiting vinden bij jouw website.
Daarnaast willen we ook graag meer over jouw business weten. Onderscheidende factoren spelen een grote rol bij het opstellen van de advertenties.
#2 Doelstelling bepalen
“Ik wil bovenaan staan in Google” is een veelgehoorde wens. Maar wat ons betreft wel iets te kort door de bocht. Je kunt je Google advertenties op vele statistieken (KPI’s) sturen. Mag een bestelling of aanvraag op de website bijvoorbeeld maar een bepaald bedrag kosten? Of wil je een maximum bedrag per klik betalen? Dit zijn slechts enkele voorbeelden die verschillende tactieken vereisen en mede bepalen of jij wel of niet bovenaan komt te staan.
Samen maken we concreet waar we de advertenties op gaan sturen, zodat het aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en het budget.
Voorbeelden van biedstrategieën voor het adverteren via Google zijn;
- Conversiewaarde maximaliseren
- Aantal conversies maximaliseren
- Aantal klikken maximaliseren
- Doelvertoningspercentage
- ROAS (Return On Ad Spend)
- Maximale CPA (Cost per Acquisition)
- Maximale CPC (Cost per Click)
#3 Instellen van remarketing en conversie-tags
Dit is voor ons misschien wel de belangrijkste stap wanneer we voor je aan de slag gaan met Google adverteren. We willen namelijk alle resultaten van Google advertenties kunnen meten. Dat doen we door conversion-tracking in te stellen. We gebruiken dit onder andere voor;
- Het optimaliseren van de Google campagnes
- Het toepassen van remarketing; het opnieuw benaderen van websitebezoekers
- Het inzichtelijk maken van de resultaten voor jou als klant
Digital FC heeft ruime ervaring en is gespecialiseerd in het instellen van data-tracking. We maken gebruik van de laatste technieken. We kunnen developers binnen jouw organisatie aansturen voor het instellen van tracking of nemen alles uit handen. We houden hierbij altijd rekening met het online privacybeleid van jouw bedrijf.
#4 SEA campagne opzetten
#5 Beheer en optimalisaties
Dit is waar de toegevoegde waarde van het uitbesteden van jouw Google Ads vooral in zit. Door het account constant te monitoren, optimaliseren en bij te sturen zorgen we ervoor dat het Google Ads account steeds blijft presteren.
We gebruiken verschillende tactieken en zijn constant aan het testen en experimenteren om te zien welke tactieken voor het beste werken voor jouw bedrijf. Zo testen we bijvoorbeeld tussen verschillende landingspagina’s, doelgroepen, advertentieteksten, biedstrategieën, biedingen en meer! Het kan zijn dat we graag wat aanpassingen doen op de website om de Google advertentie resultaten te kunnen verbeteren. We adviseren je hierbij of nemen het compleet uit handen!
#6 Rapportage
Welke advertentievormen zijn er binnen Google?
Adverteren op Google bestaat al lang niet meer uit alleen de tekstadvertenties die je ziet wanneer je een zoekopdracht invoert. Er bestaan veel advertentie-vormen en plaatsingen die allemaal via het Google Ads advertentieplatform ingekocht kunnen worden. De mogelijkheden zijn legio maar worden vaak nog onvoldoende benut door bedrijven.
Door gebruik te maken van verschillende advertentie-vormen en plaatsingen brengen we de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon. In een notendop zijn de volgende vormen te onderscheiden;
Adverteren met Google Search advertenties
Adverteren met Google Display advertenties
Google Display advertenties zijn advertenties waarbij beeld wordt gebruikt. Deze vorm van zoekmachine adverteren wordt vaak ingezet voor het verhogen van naamsbekendheid, het genereren van leads of het opnieuw benaderen van potentiële klanten.
Display advertenties worden vaak ingezet in de vorm van banners. Deze banners kunnen wij zelf creëren waardoor je geen externe designer nodig hebt maar alles aan één partij kunt uitbesteden.
Youtube adverteren
Wil je met Adverteren op Youtube? Youtube maakt onderdeel uit van het Google Display netwerk. Ook Youtube advertenties koop je dus in via Google Ads. Je kunt zowel met banners adverteren als met video. Heb je nog geen video? Geen probleem! Vraag ons naar de mogelijkheden.
Youtube is naast Google zelf, de grootste zoekmachine! Het is daarom interessant de kansen van dit platform te benutten. Schakel onze hulp bij Google Ads in als je hiermee aan de slag wilt!
Adverteren met Google Shopping advertenties
Heb je een webshop of fysieke winkel? Breid jouw etalage dan uit op het Google Shopping netwerk. Google Shopping advertenties worden bovenaan getoond wanneer de webgebruiker een koopintentie heeft voor jouw productcategorie. Door de hoge attentiewaarde is deze vorm van Google adverteren onmisbaar wanneer je fysieke producten verkoopt.
Wanneer je bijvoorbeeld zoekt op ‘leren voetbalschoen’, krijg je de volgende shopping advertenties te zien;

Heb je ook een fysieke winkel? Dan is het belangrijk om ook lokaal beter vindbaar te worden. Naast een koppeling tussen Google Ads en Google Mijn Bedrijf zijn er nog meer tactieken die we in kunnen zetten om jouw fysieke locatie beter op de kaart te zetten.
Het opzetten van Google Shopping campagnes is een stuk lastiger dan het opbouwen van zoekadvertenties. Laat je daarom goed adviseren en overweeg Google Shopping adverteren uit te besteden.
Google adverteren kosten
Wat kost adverteren op Google? Een terechte vraag, maar hier kunnen we geen eenduidig antwoord op geven. Onze leidraad voor SEA adverteren zijn doelstellingen en KPI’s. Wanneer we bijvoorbeeld 10 euro terugzien voor iedere euro die we besteden in Google Ads, kan het in sommige situaties bijvoorbeeld goed zijn om het budget te verhogen en meer winst te realiseren.
Uiteraard begrijpen we dat het spannend is om veel budget te investeren in Google AdWords. Het is dan goed om te weten dat we een maximaal te spenderen dagbudget in kunnen stellen. Je houdt hiermee controle over het budget, maar benut wellicht niet de volledige potentie van Google Ads. Wanneer de resultaten goed zijn, kunnen we in overleg bepalen het budget te verhogen. We houden altijd rekening met de situatie van onze klanten en brengen een eerlijk advies uit.
Hoe worden de kosten voor Google advertenties berekend?
Minimale kosten Google advertenties
Gratis adverteren op Google?
Non-profit organisaties en liefdadigheidsinstellingen kunnen gratis adverteren op Google met het Google Ad Grants programma. Het budget dat Google hiervoor beschikbaar stelt is $10.000 per maand. Erg interessant dus! Houdt wel rekening met de nodige beperkingen. Zo mag er maar een maximaal bod per klik worden gedaan en kun je alleen gebruik maken van het Google Search netwerk. Als je meer wilt weten over Google adverteren voor non-profit organisaties, kun je dit blogartikel lezen.
Organisaties kunnen een aanvraag indienen en moeten aan strenge voorwaarden voldoen om een Google for Nonprofits account te krijgen. Wij helpen non-profits met de aanvraag en hebben ruime ervaring met het beheer van Google Ad Grants accounts.
Google Ads uitbesteden aan ons?
Omdat het Google Ads systeem inmiddels is uitgegroeid tot een complex advertentieplatform dat veel veranderingen doormaakt, kan het verstandig zijn om jouw Google advertentiecampagnes te laten beheren door een bureau. Wij zijn ervan overtuigd dat aandacht, kennis en ervaring nodig is om jouw campagnes goed te laten renderen en de volledige potentie van het platform te benutten.
Nog niet overtuigd? We geven je nog een aantal redenen om eens koffie met ons te drinken;
- Wij zijn officieel Google Partner. We hebben bewezen dat we onze klantaccounts goed kunnen laten presteren.
- We zijn gespecialiseerd in het instellen van data- en conversietracking. Zonder de juiste data heb je geen inzicht in resultaten en ben je een stuurloos schip.
- We maken veel van de creatieve uitingen in-house. Zo kunnen we sneller werken en vaker testen uitvoeren.
- We regelen jouw Google Ads campagnes van A tot Z. Jij hoeft alleen nog maar naar het interactieve real-time dashboard dat we voor je maken te kijken.
Benieuwd wat we voor je kunnen doen?
We houden van persoonlijk contact. Laat daarom je gegevens achter en we nemen contact met je op om je zo snel mogelijk op weg te helpen.
DIENSTEN.
- Social media adverteren
- Google adverteren
- Zoekmachine optimalisatie
- Online leadgeneratie
- Conversie optimalisatie
- Meting & inzicht