Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Grants voor Non-Profit organisaties

Home / Google Grants voor Non-Profit organisaties

Ontvang gratis advertentie-budget

Google Ads (voorheen Google Adwords) is het platform van Google waarop organisaties onder andere betaalde zoekadvertenties kunnen inzetten. Commerciële bedrijven betalen op dit platform een prijs per klik (CPC), waar non-profit organisaties vaak niet mee kunnen of willen concurreren. Daarom biedt Google advertentietegoed aan, om liefdadigheids organisaties te helpen hun doelen te realiseren; Google Ad Grants. Zo houdt de niet-commerciële organisatie meer geld over aan bijvoorbeeld donaties, of blijft er budget over om de doelgroep ook via andere kanalen te bereiken.

google grants voor non-profit

Hoe kun je Google Grants aanvragen?

Organisaties die in aanmerking komen voor het Google Grants programma, kunnen $10.000 per maand advertentietegoed inzetten om in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Dit draagt aanzienlijk bij aan de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van de non-profit organisatie. Daar zijn natuurlijk wel wat voorwaarden aan verbonden, die per land kunnen verschillen. Om aanspraak te kunnen doen op het Google for non profit programma, dien je als organisatie, stichting of vereniging aan de volgende voorwaarden te voldoen:

1. De organisatie is als liefdadigheidsorganisatie aangemeld en geverifieerd bij Techsoup Nederland.
2. De organisatie moet zijn erkend door relevante autoriteiten, bijvoorbeeld door een ANBI status.
3. De organisatie dient akkoord te gaan met de aanvullende servicevoorwaarden van Google voor Non-profitorganisaties.

Naleving van het Google Grants programma beleid

Wanneer je als non-profit organisatie eligible bent bevonden voor het Google Grants programma, moet het meest lastige gedeelte nog komen. Het opzetten van alle campagnes en het bijhouden van campagnes. Hierbij zul je altijd het beleid moeten naleven om uitschakeling van het account te voorkomen. De beoordeling van het account en de campagnes gebeurt geautomatiseerd. Voldoe je niet aan het beleid, dan kan het zomaar zijn dat het account direct gedeactiveerd wordt, waarbij het lastig is te achterhalen waar de fout precies zit. Laat het account daarom beheren door een professional, die op de hoogte is van de regels en deze op de juiste manier toe weet te passen. Dit zijn de belangrijkste punten in het beleid van Google Ad Grants:

  • Het toevoegen van zoekwoorden die uit slechts één woord bestaan zijn niet toegestaan.
  • Té algemene zoekwoorden zijn niet toegestaan. (Denk bijvoorbeeld aan ‘Doneren goed doel’)
  • Zoekwoorden moeten een kwaliteitsscore hebben van 3 of hoger.
  • Op het gehele account is een gemiddeld doorklikratio van minimaal 5% vereist.
  • Conversies (acties) op de website moeten ook geregistreerd worden op het Google Grants account. Dit vereist een technische implementatie, bijvoorbeeld via Google Tag Manager. (Denk hierbij aan een succesvol verzonden formulier of donatie)
  • Iedere campagne moet ten minste twee advertentiegroepen bevatten.
  • Iedere advertentiegroep moet ten minste twee advertenties bevatten.
  • Het Google Ad Grants account moet in ieder geval twee sitelink extensies hebben.
  • Er moet jaarlijks worden deelgenomen aan een programma-enquête. Deze is online in te vullen.
  • Er mag een maximaal bod worden gedaan van $2 per zoekwoord.

Wat kan ik potentieel bereiken met een Google Ad Grants account?

Veel commerciële bedrijven kunnen niet om de inzet van Google advertenties heen of zijn hier zelfs compleet van afhankelijk. Dat is logisch te verklaren. De meeste sessies op het internet starten namelijk met een zoekopdracht. Je wilt daar dus aanwezig zijn. Betaalde advertenties verschijnen bij de zoekresultaten die daarop volgen altijd bovenaan. Dat is voor veel non-profit organisaties normaal gesproken onhaalbaar door hoge klikprijzen. Google Ad Grants kan er voor zorgen dat je hier als organisatie tóch tussen komt te staan. Een top-3 positie heeft veel impact op zichtbaarheid en verkeer naar de website. Er vanuit gaande dat je het volledige budget op kunt maken en dat je steeds de maximale klikprijs betaalt (in het slechtste geval) kun je potentieel 5.000 klikken per maand naar de website verwachten

Stel dat het voornaamste doel is om donaties binnen te halen en dat 3% van jouw websitebezoekers dat doet. Dat betekent dat er 150 donaties extra binnenkomen, bovenop de donaties die al via de huidige websitebezoekers binnenkwamen. Dit is slechts een voorbeeld.

Het meeste uit Google Ad Grants halen?

Het bijhouden van een Google Grants account met een groot budget kan een lastige taak zijn. De marketeer moet constant op de hoogte zijn van de regels uit het beleid en moet het budget zo effectief mogelijk in kunnen zetten. Uiteraard kunnen wij daarbij helpen met een consult, of een volledige overname van het account. Hierbij beheren we het Grants account en zorgen we ervoor dat het zo optimaal mogelijk is ingericht om het meeste uit de ‘schenking’ van Google te halen. Digital FC heeft inmiddels een aantal jaren ervaring met het actief bijhouden van Google for Nonprofit accounts. Wil je meer weten over Google Ad Grants of wil je jouw Grants account laten beheren? Neem vrijblijvend contact op via onderstaande button.