Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Tag Manager instellen

Home / Google Tag Manager instellen

Haal meer uit
webstatistieken

Google Tag Manager is een krachtige tool die de flexibiliteit van het toevoegen van tags op de website vergroot. Het gebruik van een Tag Management systeem heeft veel voordelen voor bijvoorbeeld marketeers die minder afhankelijk willen zijn van web-developers voor het plaatsen van tracking-scripts zoals die van Google Analytics 4. Daarnaast biedt Google Tag Manager (GTM) de mogelijkheid om meer data uit website-statistieken te halen, waardoor je meer inzicht krijgt en dit mee kunt nemen in het maken van strategische keuzes. Ben je echter nog niet bekend met Google Tag Manager, dan kan het platform wat overweldigend zijn. Door de haast oneindige mogelijkheden is de foutmarge klein. Daarom kan het de moeite waard zijn om een specialist in te schakelen voor het instellen van Google Tag Manager. Wij hebben ons in de afgelopen jaren gespecialiseerd in de implementatie van web-analytics via Google Tag Manager en kunnen je hier uitstekend mee helpen. Leg ons jouw uitdaging voor via het contactformulier.

Wat is Google Tag Manager?

Tag Manager is een handige tool van Google, veelal gebruikt om stukjes code op je website te plaatsen. Het grote voordeel van het gebruik van een Tag Management tool, is dat je hierdoor minder afhankelijk bent van een techneut of programmeur. Het plaatsen van code via Google Tag Manager (GTM), is een effectieve en efficiënte manier voor het beheren van onder andere trackingscripts. Echter, je moet wel weten wat je doet. Door een fout kan het ook zomaar zo zijn dat jouw website niet meer functioneert zoals het hoort. Daarom is het slim een Google Tag Manager specialist in te zetten als je niet zeker bent van je zaak.

google tag manager instellen

Google Tag Manager instellen

Google Tag Manager is slechts een tool en géén middel op zich. Het ligt er dus maar net aan, hoe je de tool inzet. Je kunt onwijs veel data uit jouw website halen en dit naar de juiste platformen (zoals Google Analytics 4) doorsturen, maar dat lukt alleen met een meer geavanceerde inrichting van de tool. De mogelijkheden van deze tool zijn bijna eindeloos, mits je scherp hebt welke data je wilt kunnen zien. Een specialist kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat jouw data wordt verrijkt, dat er bepaalde gebeurtenissen op jouw website worden gemeten, en dat je waarde per lead of aankoop gemakkelijk kunt afzetten tegen de gemaakte kosten.

De voordelen van Google Tag Manager

Overzicht

Je beheert alle tags binnen één platform. Stukjes code die je normaal gesproken los implementeert op jouw website.

 

Betrouwbaarheid

Voordat je wijzigingen binnen Google Tag Manager publiceert op jouw website, kun je deze testen. Hierdoor weet je zeker dat de code werkt en de website nog steeds werkt zoals het hoort.

 

Snelheid

De snelheid waarmee je ’tags’ op jouw website kunt plaatsen, is een belangrijk voordeel. Hiermee bespaar je kosten en tijd. Daarnaast zorgt het implementeren van code via Tag Manager ook minder snel voor vertraging van jouw website.

 

Gratis

Google Tag Manager is gratis te gebruiken als tool. Voor een meer geavanceerde en betrouwbare inrichting van de tool, is echter wel kennis en expertise vereist.

“Google Tag Manager is een zeer uitgebreide tool. Die kun je alleen goed gebruiken wanneer je ook weet wat je er allemaal mee kunt. Er is zoveel meer mogelijk dan alleen Google Analytics draaien via Tag Manager. Het is zonde om de beschikbare data niet inzichtelijk te maken.”

– Michael / Google Tag Manager specialist

Google Tag Manager instellen voor mijn bedrijf?

Is Google Tag Manager ook handig voor mijn bedrijf? Een veel gestelde vraag. Heb je als organisatie een website en wil je ook inzien wat er precies gebeurt op de website? Dan is het antwoord eigenlijk altijd; ja! Wanneer je over de juiste data en dus inzichten wilt beschikken is het in gebruik nemen van Google Tag Manager bijna onmisbaar. Wanneer je nu al gebruik maakt van analytische software zoals Google Analytics, is het raadzaam om je te laten adviseren over de uitgebreide mogelijkheden van een Tag Management tool. Wellicht kun je nog veel meer uit jouw data halen en zo afgewogen strategische keuzes maken!

Google Tag Manager installeren uitbesteden?

Het instellen van Google Tag Manager vereist de nodige kennis, ervaring, en expertise. Het op de juiste manier installeren en instellen van Tag Manager kan een complex project worden. Laat je daarom goed adviseren of ondersteunen door een Google Tag Manager specialist. Wij hebben de benodigde kennis en ervaring in huis om GTM op de juiste manier te implementeren en in te richten voor jouw website. Hierbij nemen we het gehele traject, van installatie tot beheer, uit handen. Ook geven we Google Tag Manager trainingen aan werknemers binnen jouw organisatie wanneer je het beheer uiteindelijk intern wilt houden. In beide gevallen gaan we voor maatwerk. We inventariseren de wensen op het gebied van data, privacy, en kennis binnen jouw organisatie om zo het meeste uit de tool te halen.

Haal alles uit jouw data

Wil je weten hoe jouw organisatie het meest kan profiteren van Tag Management? Ga vrijblijvend met ons in gesprek. Gebruik je GTM al? Ook dan kunnen we je helpen bij het optimaliseren van jouw tags om nóg meer inzichten te verkrijgen. Desgewenst kunnen we ook een real-time dashboard inrichten.

Cases.

Benieuwd hoe we Google Tag Manager gebruiken voor onze klanten? Bekijk onze cases!