Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Online Marketing audit

Home / Online Marketing audit

Haal meer uit
Online Marketing

Werk je al een tijdje samen met een Online Marketing bureau of een (freelance) Online Marketeer maar weet je niet goed hoe je het opgeleverde werk moet beoordelen? Dan is een online marketing audit ofwel een second opinion interessant. Met een online marketing audit kijken we met een kritisch oog naar de werkzaamheden die zijn uitgevoerd en geven we concrete adviezen.

Waarom een Online Marketing audit?

Waarschijnlijk heb je besloten om online marketing uit te besteden omdat je er zelf te weinig verstand van hebt. Je vertrouwt blindelings op de samenwerking met jouw online marketeer of bureau, maar realiseert je tegelijkertijd dat je de werkzaamheden niet op waarde kunt schatten of je de rapportages eigenlijk niet goed kunt lezen.

Wat is er precies gedaan en hoe helpt mij dat verder? Je stelt jezelf terechte vragen. Met een online marketing analyse of audit kijken we objectief naar de huidige activiteiten en zullen deze activiteiten beoordelen. Het doel is om de verbeterpunten in kaart te brengen die jou geld kunnen besparen of waarmee online marketing effectiever kan worden ingezet.

Bij een Digital Marketing audit kijken we onder andere naar:

Jouw website

We kijken hierbij vooral naar verbeterpunten op het gebied van conversie. Voert de bezoeker de actie uit die jij wilt dat ze uitvoeren?

 

Paid Advertising

We kijken kritisch naar de effectiviteit van de lopende campagnes en de instellingen van het account. Wellicht kunnen er kosten worden bespaard of kunnen de advertenties meer opleveren.

 

Strategie

Welke doelstellingen streef je na met de online marketing activiteiten? Houd je actief KPI’s bij? Worden deze KPI’s ook gehaald?

 

Data

Hierbij kijken we naar manieren waarop je data verzameld en dit effectief gebruikt voor concrete inzichten.

“Het is goed om de online marketing werkzaamheden die intern worden uitgevoerd of zijn uitbesteed aan een externe partij, eens in de zoveel tijd aan een online marketing audit te onderwerpen. Je zult zien dat je jouw bedrijf en partners hiermee weer op scherp zet.”

Wat kost een online marketing analyse?

Wij bieden uitsluitend maatwerk. Daarom zijn de kosten van een audit afhankelijk van de hoeveelheid online marketing activiteiten en de grootte van de accounts. Wij kiezen er bewust voor om geen gratis quick-scan aan te bieden omdat we je echt van goed advies willen voorzien, helemaal toegespitst op de situatie van jouw bedrijf. Dat kunnen én willen we niet in een standaard format gieten. In veel gevallen zullen de kosten voor een second opinion zich snel terugbetalen. Na de audit weet je bijvoorbeeld waar je kosten kunt besparen of hoe de resultaten verbeterd kunnen worden.

Wat kan ik verwachten van de marketing audit?

We nemen na je aanvraag contact op om je vraagstukken te bespreken. Als we de audit mogen uitvoeren, is het van belang dat we toegang krijgen tot de kanalen die we vervolgens zullen beoordelen. Nadat de online marketing audit is uitgevoerd krijg je een concreet rapport en zullen we dit uitgebreid met je doornemen. Desgewenst kunnen we de verbeterpunten ook bespreken met de externe partij of deze punten zelf oppakken.

Cases.

Benieuwd welke online marketing werkzaamheden we uitvoeren voor onze klanten? Bekijk onze cases!