Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geautomatiseerde leadgeneratie campagne

Home / Geautomatiseerde leadgeneratie campagne

Meer deelnemers
door het automatiseren
van lead generatie
en ‘nurturing’

Uit geanalyseerde data bleek dat er vaak 8 tot 10 maanden tussen een eerste aanraking met een uiting van Body Language Academy en een daadwerkelijke inschrijving op een training zat. Hoe zorgen we er daarom voor dat we potentiële deelnemers aantrekken en warmhouden voor trainingen waarvan zij niet wisten dat zij die nodig hadden? Een geautomatiseerde lead generatie campagne bleek de oplossing. Hoe we dat hebben aangepakt, lees je in deze klantcase.

Over Body Language Academy

Body Language Academy is een gespecialiseerd instituut in non-verbale communicatie en menselijk gedrag. Met interactieve en science-based trainingen helpen zij bedrijven en professionals om hun doelen te bereiken door zich te ontwikkelen in de meest invloedrijke vorm van communicatie: de non-verbale communicatie.

Een lichaamstaal training volgen bij Body Language Academy is interessant omdat communicatie voor minimaal 60% uit non-verbale signalen bestaat. Door het lezen van de eigen lichaamstaal en die van anderen te ontwikkelen, halen we meer informatie uit onze communicatie. Geheel onterecht is dit onderwerp echter nog relatief onbekend en niet voor de hand liggend. Dit is een van de redenen dat websitebezoekers niet direct zullen inschrijven op een training. Er is meer informatie nodig over waarom dit onderwerp een onmisbaar deel uitmaakt van onze dagelijkse communicatie voordat we men kunnen overtuigen.

Onze aanpak

Body Language Academy heeft een E-book ontwikkeld die we hebben gebruikt als startpunt van de leadgeneratie campagne. In dit e-book kon men meer te weten komen over de 7 emoties die te herkennen zijn in het gezicht van anderen. Door het downloaden en lezen van het e-book maakten mensen op een laagdrempelige manier kennis met een specifiek onderdeel binnen het onderwerp non-verbale communicatie.

Om het e-book onder de aandacht te brengen, hebben we verschillende advertentie variaties getoond aan relevante doelgroepen op Facebook, Instagram en LinkedIn. Wanneer er werd geklikt op de advertentie, werd men doorgestuurd naar een landingspagina die we binnen de website van Body Language Academy hebben ontwikkeld.

ebook als leadgenerator

Landingspagina leadgeneratie campagne

Via de landingspagina kon men een naam en e-mailadres invullen in een formulier, om vervolgens het e-book te ontvangen. Door het gebruik van een landingspagina hadden we zowel de mogelijkheid om de bezoekers van deze pagina opnieuw te benaderen (remarketing), én hadden we e-mailadressen in ons bezit van mensen die door het downloaden van het e-book interesse tonen in het onderwerp non-verbale communicatie.

Toepassing van e-mail automation

We voelden echter aan dat slechts het lezen van het e-book niet voldoende reden zou zijn om over te gaan op het inschrijven voor een betaalde training. Daarom hebben we e-mail automation toegepast. Hiervoor hebben we het formulier op de landingspagina gekoppeld aan ActiveCampaign, waardoor e-mailadressen automatisch in deze tool terecht kwamen.

Daarna hebben we meerdere e-mail automatiseringen opgebouwd op basis van regels, met in totaal 10 verschillende e-mails. Mensen die het e-book hadden geopend, kregen na een aantal dagen automatisch de mogelijkheid om een gratis on-demand webinar te volgen. In dit webinar kregen mensen meer informatie over het onderwerp non-verbale communicatie en maakten zij kennis met Body Language Academy. Het webinar is vooraf opgenomen door Body Language Academy.

leadgeneratie campagne

Op basis van het gedrag en de interactie met de verstuurde e-mails, filterden we zo automatisch diegene die bovengemiddelde interesse toonden, ten opzicht van mensen die slechts het e-book wilden lezen. De mensen die meer interesse toonden, ontvingen sneller het aanbod aan trainingen. Degene die minder interesse toonden, kregen aan het einde van de automatisering uiteindelijk de mogelijkheid om in te schrijven op een maandelijkse geautomatiseerde nieuwsbrief.

Ook de groep mensen die bovengemiddelde interesse toonden, kregen de mogelijkheid om in te schrijven op de nieuwsbrief wanneer zij niet waren ingeschreven op een training. Door maandelijks een nieuwsbrief te sturen met relevante content over het onderwerp en interessante betalingsregelingen, werd men warm gehouden zonder daar opnieuw advertentiebudget voor te moeten betalen.

Resultaat leadgeneratie campagne

Door consequent relevante content te bieden, en geïnteresseerden te informeren over het onderwerp non-verbale communicatie middels geautomatiseerde e-mails, is de opbrengst uit inschrijvingen op trainingen vorig jaar met 25% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarnaast hebben we met de leadgeneratie campagne de volgende resultaten behaald;

  • 4.506 e-mailadressen verzameld
  • 1.795 e-book downloads vanuit social-media advertising
  • €2,11 advertentiekosten per e-book download
  • Conversiepercentage e-book download van 1,73% op t.o.v. het bereik
  • Conversiepercentage van 58,62% op ad-clicks
  • Honderden euro’s bespaard op re-marketing campagnes
  • We werken al sinds 2018 samen met Digital FC en zijn hier nog steeds heel blij mee! Online marketing is enorm belangrijk in deze tijd, maar niet iets waar je als ondernemer voor opgeleid bent. Doordat Digital FC voor ons de online marketing verzorgd, kunnen wij ons bezig houden met waar wij echt goed in zijn. En ondertussen wordt de online marketing ook écht goed geregeld.

    Denise Dechamps

    Eigenaar Body Language Academy