Loading

Geautomatiseerde Lead Generatie campagne

De opdracht

Body Language Academy wilde graag een groter publiek bereiken en kennis laten maken met non-verbale signalen in communicatie, met als overkoepelend doel hen te converteren naar deelnemer van een training.

Wat we hebben gedaan

Een lichaamstaal training volgen bij Body Language Academy is interessant omdat communicatie voor minimaal 60% uit non-verbale signalen bestaat. Door het lezen van de eigen lichaamstaal en die van anderen te ontwikkelen, halen we meer informatie uit onze communicatie. Geheel onterecht is dit onderwerp echter nog relatief onbekend en niet voor de hand liggend. Dit is een van de redenen dat websitebezoekers niet direct zullen inschrijven op een training. Er is meer informatie nodig over waarom dit onderwerp een onmisbaar deel uitmaakt van onze dagelijkse communicatie voordat we men kunnen overtuigen.
We hebben Body Language Academy daarom een informatief E-book laten ontwikkelen, dat zich richt op het herkennen van emoties in het gezicht van anderen. Een laagdrempelige en herkenbaar deel van onze lichaamstaal. Waardevolle informatie voor diegene die zich meer willen verdiepen in het onderwerp. We voelden echter aan dat slechts het lezen van het E-book niet voldoende reden zou zijn om over te gaan op een inschrijving van de betaalde training. Daarom hebben we E-mail automation toegepast. Geautomatiseerde e-mails op basis van regels, waarbij mensen die het E-book hebben gedownload, eerst meer informatie krijgen over het onderwerp non-verbale communicatie middels een on-demand webinar en kennis maken met Body Language Academy als bedrijf. Op basis van het gedrag en interactie met de e-mails filteren we zo automatisch diegene die diepgaande interesse hebben van degene die slechts het E-book wilden lezen.

Resultaat

Het startschot van het sturen van de geautomatiseerde e-mails was een E-book download. Middels een campagne op Facebook en Instagram hebben we 329 leads kunnen verzamelen voor een gemiddeld bedrag van 2,60 per e-mailadres. Van degene die op de ad hebben geklikt, heeft 34% geconverteerd. Door het inzetten van geautomatiseerde e-mails, heeft 13,4% van de mensen zich ook ingeschreven op de on-demand webinar en hebben we een grote groep warme leads die actief benaderd kunnen worden voor het volgen van een betaalde training.

200
E-book downloads
0 %
Conversie op clicks
0
Per e-book download

PROJECT DETAILS

KLANT

Body Language Academy

CAMPAGNE PERIODE

Januari 2020

ONLINE KANALEN

Facebook, Instagram, E-mail, Landingspagina