Digital FC.

Diensten

online marketing bureau aalsmeer

Een team vormen?

Digital FC is een team van specialisten dat bedrijven helpt om online beter te presteren. We kijken naar alle factoren die het mogelijk maken om bedrijven online te laten groeien; van het verbeteren van websites tot aan online adverteren. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Social Media adverteren

Home / Social Media adverteren

Bereik nieuwe
doelgroepen
met social advertising

Social media adverteren is een krachtige tactiek om jouw doelgroep(en) te bereiken. Er zijn inmiddels meerdere social media platformen die advertentieruimte aanbieden. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tiktok en Youtube. Daar ligt tegelijkertijd een uitdaging voor bedrijven. Want ieder platform werkt nét weer even anders en deze kanalen zijn onderhevig aan constante doorontwikkelingen. Daarnaast is niet ieder platform even geschikt voor jouw budget of doel. Daarom kiezen steeds meer organisaties er voor om hun social media advertenties uit te besteden.

Wij helpen bedrijven met social media adverteren in de breedste zin van het woord. Van strategie en platformkeuze tot aan het instellen van tracking en het maken van creatieve uitingen.

Effectief op Social Media adverteren

Het inzetten van social media advertenties gaat veel verder dan het promoten van een post op Facebook of Instagram. Adverteren via social media is in de meeste gevallen alleen effectief als je de juiste boodschap bij de juiste doelgroep weet te krijgen, op het juiste moment. Daarnaast valt of staat social media adverteren met het inzichtelijk hebben van de resultaten. Op basis van data kun je strategische keuzes maken die er voor zorgen dat de inzet van social media advertenties ook rendabel is.

Waarom adverteren op Social Media?

Door te adverteren op social media kun je er voor zorgen dat je een relevante doelgroep aanspreekt met jouw boodschap op het juiste moment. Dat doen wij vanuit een zogenaamde funnel-aanpak, waarbij we campagnes inrichten over verschillende fasen van de customer journey. Het is overigens goed om te weten dat er op Facebook ruim 10,4 miljoen gebruikers per dag actief zijn in Nederland. Op Instagram zijn dat er 5,9 miljoen per dag!

Adverteren op social media over de gehele customer journey

Het is vaak niet zo dat jouw doelgroep vanuit één advertentie direct is overtuigd van jouw product of dienst en daarom gelijk afneemt. Er zijn vaak meerdere contactmomenten nodig om een klant aan te trekken.

 

Je haalt daarom het meeste uit social media advertenties op het moment dat je deze over de gehele customer journey of klantreis inzet. Dat betekent dat je eerst een groter publiek zult moeten bereiken om daar vervolgens een doelgroep uit samen te stellen waarvan het aannemelijk is dat zij interesse hebben in jouw product of dienst.

social media adverteren - mockups

Onze aanpak bij het adverteren op social media

We geloven dat een goede voorbereiding het halve werk is. Daarom nemen we voldoende tijd om een strategie uit te denken. Welke social kanalen kunnen we inzetten en welke campagnes gaan we uitrollen per social media kanaal?

#1 Wedstrijdbespreking

Van tevoren willen we graag van je weten wat je met social media adverteren zou willen bereiken. We proberen dit samen met jou zo concreet mogelijk te maken middels (sub)doelstellingen. Het liefst sturen we op cijfertjes; KPI’s noemen we dat. Hiermee houden we over het gehele traject de voortgang en resultaten bij. Daarnaast willen we nog veel meer over jouw product of dienst(en) weten. We vragen je het hemd van het lijf in een (kennismakings)sessie bij ons of bij jou op kantoor.

Voorbeelden van doelstellingen voor het adverteren via social media zijn;

  • Merkbekendheid vergroten
  • Bereik vergroten
  • Meer websiteverkeer
  • Interacties op advertenties
  • Videoweergaven
  • Leads
  • Websiteconversies
  • Aankopen

#2 Strategie

Nu we meer weten over de product(en) en/of diensten van jouw bedrijf, gaan we aan de slag met het opstellen van een strategie in de vorm van een plan van aanpak. Hierin maken we een keuze voor de social kanalen die we in willen zetten, en doen we een voorstel voor social media campagnes. Allemaal op basis van de afgesproken doelstellingen en het beschikbare budget.

#3 Instellen van meetpunten

Dit is voor ons misschien wel de belangrijkste stap wanneer we voor je aan de slag gaan met social media adverteren. We willen namelijk alle resultaten van social media advertenties kunnen meten. Dat doen we door tracking in te stellen. We gebruiken dit onder andere voor;

  • Het optimaliseren van de social media campagnes
  • Het toepassen van remarketing; het opnieuw benaderen van websitebezoekers
  • Het inzichtelijk maken van de resultaten voor jou als klant

“Digital FC heeft ruime ervaring en is gespecialiseerd in het instellen van data tracking. We maken hierbij gebruik van de laatste technieken. We kunnen developers binnen jouw organisatie aansturen voor het instellen van tracking of nemen alles uit handen. We houden hierbij altijd rekening met het online privacybeleid van jouw bedrijf.”

#4 Advertenties opmaken

De creatieve uitingen vormen het fundament van adverteren via social media. Want waarom valt nou juist dat ene bericht op als je zelf door bijvoorbeeld jouw Instagram feed scrollt? Een advertentie moet een hoge attentiewaarde hebben die uitnodigt om te reageren of om door te klikken naar de website.

Heb je zelf geen advertentiemateriaal zoals video’s of goede fotografie beschikbaar? Geen zorgen! Wij maken een groot deel van de creatives voor onze klanten in-house en weten zelfs van een simpele afbeelding nog een strakke video te maken.

Werk je al samen met creative designers? Dan zetten we een directe communicatielijn op om hen te briefen. We gaan immers voor teamvorming!

#5 Social Media campagnes draaien

Het moment is daar; we gaan de social media campagnes live zetten! We passen hierbij allerlei tactieken toe. Zo testen we bijvoorbeeld tussen verschillende doelgroepen, advertentieteksten, afbeeldingen en advertentieplaatsingen.

#6 Campagne management en rapportage

Campagne management is een duur woord voor het monitoren en bijsturen van de campagnes. We houden de resultaten nauwlettend in de gaten. Ook kijken we gericht naar de testen die we draaien. Wat werkt goed en wat minder? We leren constant, waarbij we steeds beter weten wat in jouw situatie de succesformule is. Ieder bedrijf is weer anders, dus wat voor de een werkt, werkt niet altijd ook voor de ander.

De data die binnenstroomt, vertalen we optioneel in een simpel te lezen dashboard die je op ieder moment van de dag in kunt zien. Zo weet je bijvoorbeeld precies hoeveel kosten er gemaakt worden, hoeveel klikken of videoweergaven een campagne heeft opgeleverd en niet onbelangrijk; hoeveel aankopen of aanvragen er zijn geweest.

social media adverteren

Kosten adverteren Social Media

Hoeveel kost adverteren op social media? Een veelgehoorde eerste vraag. Maar lastig om vooraf te beantwoorden. Social media adverteren is altijd maatwerk. We snappen de vraag, maar benaderen deze op een andere manier.

Wat is het beschikbare budget?

Social media adverteren kan net zoveel kosten als het budget dat je hiervoor beschikbaar hebt. De vraag is alleen of het budget er dan ook voor zorgt dat je het gewenste resultaat krijgt. Wél is het beschikbare social media marketing budget voor ons vaak een startpunt. Aangezien we nog geen data hebben van campagnes die wij draaien, kunnen we op voorhand nog niet zeggen hoeveel een klik, lead of aankoop gaat kosten. Met een beschikbaar budget blijf je in de eerste fase in ieder geval binnen een range waar jij je comfortabel bij voelt.

We kijken daarom eerst naar de mogelijkheden binnen jouw budget en stellen voor om op te schalen wanneer blijkt dat social media advertenties goed werken en rendabel zijn. Om echt impact te maken met adverteren op social media, moet je ongeveer denken aan een minimumbudget van € 1000,- per maand. Maar we denken ook graag mee over de inzet van social media advertenties met een kleiner budget. Het is allemaal afhankelijk van het doel dat je hebt met adverteren via social media.

Social Media adverteren uitbesteden?

Het is valkuil voor veel bedrijven die social media adverteren er zelf wel ‘even’ naast doen. Daarnaast is adverteren écht iets anders dan het promoten van een bericht via de bedrijfspagina. Er zijn veel knoppen om aan te draaien, die ook nog eens per social media kanaal verschillen. Het is daarom goed om te overwegen om een social advertising specialist in te schakelen.

Nog niet overtuigd? We geven je nog een aantal redenen om eens koffie met ons te drinken;

  • Wij hebben kennis van veel verschillende Social Media kanalen. Zo hebben we ervaring met Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Youtube, Twitter, Tiktok en Snapchat.
  • We zijn gespecialiseerd in het instellen van data tracking. Zonder de juiste data heb je geen inzicht in resultaten en ben je een stuurloos schip.
  • We maken gebruik van slimmigheidjes die we zelf hebben uitgevonden. Deze passen we toe voor al onze social media klanten.
  • We maken veel van de creatieve uitingen in-house. Zo kunnen we sneller werken en vaker testen uitvoeren.
  • We regelen jouw social media campagnes van A tot Z. Jij hoeft alleen nog maar naar het interactieve real-time dashboard dat we voor je maken te kijken.

Cases.

We adverteren dagelijks op social media voor onze klanten. Benieuwd wat we nog meer doen? Bekijk onze cases!